itSMF Norge

Nyhetsbrev uke 49

Publisert 7. desember 2016

itSMF-konferansen 2017 – IT is forever!

Meld deg på innen 8. januar 2017 og spar inntil kr 1300,-!

Les mer:
Program og påmelding

Key note med Magnus Lindkvist: Futurologist and trendspotter, one of the worlds best speakers on trends and inspirational thinking

Mange spennende foredragsholdere:

Hvordan lykkes med ITIL og CSI – forsøk nr 3

Anita Toftesund, Problem manager og leder av Prosesstyret i Helse Nord IKTRagnhild Mellem Arnesen, Config Manager i Helse Nord IKT HF

Helse Nord IKT har nå formalisert og «satt strøm» på en rekke ITIL-prosesser. Det er stor etterspørsel etter både prosesstøtte og verktøystøtte, og vi har klart å bygge en informasjonsgrunnmur som er til å stole på. Vi har i tillegg etablert noen prosesser du ikke finner i lærebøkene. Ikke minst: Vi har fått ledelsen ned fra tribunen!

SIAM og endringsledelse, et viktig samspill i digitaliseringen
Hans-Petter Aanby, CEO / Partner, Optimiseit

Digitaliseringen og automatiseringen av virksomheter er som styringen av Lean, - sentral styring, og - lokale initiativer. Det er ute i virksomheten man vet hvor skoen trykker, tempoet er høyt og det er store krav til forbedringer. For å oppnå raske resultater og kort ROI velger man leverandører som kan tilby enkle og standardiserte løsninger som dekker virksomhetens forventninger og brukernes behov.

Consider using your ITSM tool beyond IT? Do your homework first
Elina Pirjanti, ITSM Consultant Lead, Senior Manager, Cognizant Technology Solutions AG

Using the Service Management practises and ITSM tool outside IT is very popular trend. Before you approach other service units, do your homework! What are the special characteristics and needs of the other units and what’s value for them? Elina will share the experiences how to start the journey and helps you to avoid some of the common pitfalls.

Mange spennende workshop, men blant annet:

What are the biggest service management challenges and their solutions?
Colin Rudd og Signe Marie Hernes Bjerke, Teambygger og verdiskaper, Teambyggerne AS
In this workshop we will address key service management challenges based on both statistics, our own experience and input from the participants about the most important pain areas in their own organisations. In the workshop we will choose the top issues raised by the group, analyse them and prepare strategies for their resolution.

Presentasjonsteknikk – Hvordan få gjennomslag hos sjefene
Å bli en god formidler handler om å ta bevisste og gjennomtenkte valg i din kommunikasjon. Det vil si å tenke gjennom hva du skal si, hvordan du skal si det, til hvem og i hvilken kontekst. Retorikk er kunsten å påvirke og overbevise – og nøkkelen til en god presentasjon. Dette kurset vil lære deg det viktigste innen retorikk og presentasjonsteknikk, og vil gi deg tips og råd for hvordan du skal bli oppfattet tydelig, trygg og troverdig. Dette er nyttig kompetanse både i møter, presentasjoner, forhandlinger og innsalg.

Kurset tar utgangspunkt i Aristoteles’ kommunikasjonsmodell og de tre elementene – taleren, talen og tilhørerne-og går gjennom hva som skal til for å planlegge, bygge opp og holde en god presentasjon.

Vibeke Holtskog (daglig leder) er pedagog og filolog, med videreutdanning i retorikk, kommunikasjon og ledelse. Hun har de siste årene spesialisert seg innen retorikk og presentasjonsteknikk, og hennes kurs får svært gode tilbakemeldinger. Hun blir beskrevet som faglig sterk, autentisk, tydelig og engasjert.

itSMF-dagen 2017 - Med skyen i lomma

Torsdag 26. januar i Trondheim

Program og påmelding